torsdag 21. februar 2013

Lukker

I dag skulle vi arbeide med lukkertid, og se hvordan det er mulig å påvirke bildet ved hjelp av hvor lenge vi slipper lys inn i bildet. Vi fant ut at dersom du har kort lukkertid får du fanget øyeblikket, men om du har lang lukkertid, vil kameraet ta inn så mye av omgivelsene, at du kan få et helt abstrakt bildet og leke deg med lyset på en fasinerende måte, som jeg personlig likte veldig godt.



I dette bildet ser vi et eksempel på kort lukkertid, alle bevegelser ser ut til å ha frosset. bildet blir klart og enkelt fremstilt. ser vi på eksempelet under er det litt annerledes. bakgrunnen er klar nok, men motivet som beveger seg ser slett ikke ut til å stå stille lenger. tvert imot, en kan se hele bevegelsen av bilen som skyter fremover. 




Siden jeg ble så fasinert av hva lukkertiden kan gjøre, il jeg ta med et eksempel hvor bildet ble helt abstrakt, her brukte jeg lang lukkertid og beveget kameraet mens jeg tok bildet av lys. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar